Pages

2015. szeptember 1., kedd

A big hetero hello to all of you

Nyáron hálaistennek visszatért tavalyi felfedezettem, az Orange is the new black, méghozzá egy számomra jobb évaddal, mint a második. Nekem Wee figurája nagyon megmérgezte az egész légkört, és még csak azt se mondhatom, hogy szerettem utálni, mint mondjuk Joffrey-t, úgyhogy nagyon örülök, hogy sikerült eltüntetni a képből. Larry-t kiírni szintén jó húzás volt, azt hiszem, senkinek nem fog hiányozni.



Amint kijött az egyébként zseniális trailer, alig vártam, hogy kezdődjön, és nem csalódtam benne.





Amennyire az első évadnak fő nézőpontkaraktere volt Piper, annyira háttérbe szorult a másodikban, és ez a tendencia most csak erősödött. Főszereplőből mellék-mellékszereplő lett, és bánja ezt valaki? Aligha. Mostanra eljutottunk odáig, hogy gyakorlatilag az se érdekelne senkit, ha kivágnák a sorozatból. Piper történetének érdekessége, hogy úgy lett bevezetve, mint ártatlan, iskolázott fehér lány a szörnyetegek közé hurcolva, aztán a börtön szépen kihozta belőle a valódi énjét.

"I am scared that I am not myself here, and I am scared that I am."-mondja egy ponton. Hiába próbálta magát intellektuálisan és morálisan a többiek fölé helyezni, állandóan konfliktusba keveredve emiatt, végül azért bevallotta magának, hogy semmiben nem különb a többieknél. Sőt. Höhö.



Ebben az évadban minden percet sajnáltam, amit elfoglalt a játékidőből. Eszméletlen nagy hype volt a "new love interest"-jeként beharangozott Stella körül már mielőtt elindult volna az évad (persze 99%-ban Ruby Rose külseje miatt), de őszintén szólva szerintem a létező legsemmilyenebb, legérdektelenebb történetszálat ők produkálták. Nem lett felépítve a kapcsolatuk, és nem is hatott meg senkit.

Mivel Stella genderfluid, vártam hogy legalább erről szó lesz bővebben, ha már Ruby Rose-t választották, és ha már sok embernek még a kifejezés se világos - de ezt senki sem tartotta fontosnak. Egy mondat erejéig jött szóba. Ami azt illeti, Piper végig mást sem csinált, csak szart kavart, és pont nem érdekelte, hogy a barátnője, Alex lelki mélyponton van és szüksége lenne rá, úgyhogy nem sajnáltam a "csattanó" után. Ennyit Piperről.

Ami többit illeti - 10/10. Folytatódtak a flashbackek, minden részben olyan szereplők múltjába másztunk bele, akikébe eddig nem. Az évad fénypontja nálam Pennsatucky volt. El nem tudtam képzelni, hogy valaha jobban fogom kedvelni, mint Pipert, de így történt. A nemi erőszak témája sajnos mindig aktuális, és nagyon fontos róla beszélni. Fontos LENNE, hogy minden fiatal lány és fiú tisztában legyen az értékeivel, tudja, hogy a teste a sajátja, csakis a sajátja.

Senkinek nem áll jogában rendelkezni felette és az engedélye nélkül használni. Legyen szó jött-ment idegenről vagy, igen, a szerelmünkről. A nem minden esetben nemet jelent. A kis Pennsatucky édesanyja annak idején elejtett egy megjegyzést "let them do their business and hopefully they'll be quick about it", és ez a lány egész későbbi szexuális életére hatással volt. Hagyta hogy sorra kihasználják, sőt, azt hitte, ez a normális.



Taryn Manningnek ezúton hajítanám a piros pontot, nagyon jól játszott az évadban. A tekintete, amikor az őr a hasára fordította, az a halott tekintet valami egészen szívbe markoló. Szóval igen. Pennsatucky sztorija tragikus. Örültem, hogy szerzett egy pártfogót Boo személyében, a barátságuk az egyik legjobb dolog, ami az évadban történt. A másik a lassan építkező Poussey-Brook kapcsolat. Nem titok, hogy Poussey mindig is az egyik kedvenc karakterem volt; törődő, okos, jó a humora és gyönyörű, mindig élvezem, ha a képernyőn van. Sosoval mindketten a magány és a lelki mélypont különböző fokozatai között sodródtak az évad során; egymástól függetlenül szenvedtek, hogy aztán végre egymásra találjanak. Soso esetében egyértelműen klinikai depresszióról van szó, és ezt hitelesen be is mutatta a sorozat. Örültem, hogy téma volt,mert a depressziót sokan még mindig nem kezelik betegségként, pedig az, valós, és súlyos tünetekkel.


Összességében tehát jó volt ez az évad, csak a Normaféle szektát untam már nagyon, abból egy epizódnyi is bőven elég lett volna, Benett meg hova a fenébe tűnt?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése