Pages

2014. augusztus 10., vasárnap

Hannibal 2. évad - There will be a reckoning

Már hónapok teltek el a legeslegutolsó rész óta a Hannibal 2. évadjából, úgyhogy úgy gondoltam, itt az ideje róla kritikát írni és életet lehelni ebbe a blogba. Az embert azt hinné, ilyen erős indítás után majdnem lehetetlen vállalkozás tovább emelni a színvonalat a második évadra - hát Bryan Fullernek sikerült! Nem csak hogy hozták a megszokott Hannibal-hangulatot, de hétről hétre jobb és jobb részeket kaptunk.




A sorozat erősségei tehát megmaradtak. Többek közt:

- továbbra is szemet gyönyörködtető a cinematográfia

- és Hannit még mindig órákig elnézném, ahogy főzőcskél

- és Mads Mikkelsent Hanni méregdrága öltönyeiben

- JAJ a szuper mellékszereplők! a második évad egyik fénypontja nálam Chilton volt, nagyon megszerettem, és továbbra se vagyok hajlandó elfogadni hogy halott. Miriam Lass meg Abigail Hobbs után nem.

- a zeneválasztás szívszorítóan zseniális, külön kiemelném a szezonfináléból azt a jelenetet, amikor Hannibal a vérengzés után kimegy az esőbe - a zene együtt zokog vele és a nézővel. Konkrétan erről beszélek:



Azóta nagyon sokszor meghallgattam, és még mindig nem vagyok jól. :D

cukorpofi Hugh Dancyről anno sokan nem hitték el, hogy képes lesz Will Graham szerepét jól hozni, elvégre baromi nehéz szerep, talán még Hannibalénál is. Tévedtek. Hugh Dancy nem csak cukorpofi, de zseniálisan jó színész is, nekem rengeteget hozzátett a karakterhez mind az első, mind a második évadban. Az elsőben végignézhettük ahogy Hanni asszisztálása mellett Will szép lassan darabokra omlik, míg végül az utolsó részben végre tisztán nem lát Hanniballal kapcsolatban; aztán mivel senki nem hisz neki, lesittelik. A második évadban Will szembenéz az emlékeivel, és összekaparja magát a padlóról. Elhiteti Hanniballal, hogy az ő oldalán áll, sőt egy-két rész erejéig talán a nézőkkel is; az évad végén újra egyenrangú felekként ülnek egymással szemben, mint mindennek a kezdetén.

"May I use your shower?" - Chilton


A sorozatnak továbbra is erőssége a szimbolika. Érdekes volt megfigyelni, hogy azzal párhuzamosan ahogy Will lassacskán visszavette az irányítást az élete felett, az álombeli szarvast  (aki az első évadtól fogva kísérte(tte)) is megtanulta használni és irányítani - Hannibal megölésére! Hanni jól bele is mászott a neki felépített csapdába - meggyőződésem h neki tényleg nagyon fontos Will, a barátjának(khm) tekinti - épp ezért hitte el olyan készséggel a hazugságot, mert hinni akart benne. Elhitte hogy majd boldogan élnek Franciaországban Abigaillel hármasban, mint murderhusbands. Ha Hannibal nem "szagolja ki az árulást"(konkrétan!), Will csapdája működött volna, és nem torkollott volna mészárlásba az évadzáró.



A finálé, na az ölt, pusztított és nyomorba döntött. :D Erre szerintem senki nem számított.... Gyönyörűen megvolt komponálva az egész, Hugh Dancy és Mads Mikkelsen is szerintem messze sorozatbeli legjobb alakításukat nyújtották. A Jack vs Hannibal  jelenet végül kiemelkedően jó volt, Hannibal végig olyan higgadt mozdulatokkal küzd, amit szinte jó nézni...és az évadzárónak nevezett vérfürdő utolsó perceiben azon kaptam magam hogy sajnálom Hannibalt. Is. Ragaszkodott Willhez, mert ő volt az egyetlen ember, aki valaha megértette őt, és szerintem borzasztó fájdalmat okozott neki, hogy meg kellett tőle szabadulnia. Ezzel most véget ért valami - az ő kölcsönös empátián alapuló nemistudommilyük, amire két évad épült, egészen biztosan, és őszintén fogalmam sincs hogyan fog folytatódni a sorozat. :D Jövő tavaszig marad a találgatás, hogy vajon kik maradnak életben, és milyen játszmát játszik Hanni pszichiátere, aki az utolsó képkockákon mellette ült a repülőgépen, és akiről én azt hittem jó messzire elhúzott előle a fenébe.



Hogy legyen egy negatívum is, a legkevésbé a lovas rész tetszett, azt konkrétan végigszenvedtem, viszont az szolgáltatta az évad egyik legjobb idézetét: "Is your social worker in that horse?"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése